sobota, 18 stycznia 2014

Sernik kajmakowy

Składniki:
200g herbatników
100g gorzkiej czekolady- ja miałam tabliczkę
50g masła lub margaryny

1 kg sera- ja miałam z wiaderka
300g kajmaku
1/3 szklanki cukru
cukier wanilinowy
5 jaj
2 łyżki mąki ziemniaczanej


Roztapiamy masło z czekoladą, dodajemy rozdrobnione herbatniki i zagniatamy masę.
Wykładamy ją na blaszę.
Pozostałe składniki łączymy, trochę masy zostanie na polewę i wylewamy na czekoladowy spód.
Pieczemy wg przepisu15 minut w niskiej temperaturze a następnie 1,5h w 120 stopniach z podstawionym naczyniem z wodą by ciasto nie pękało..
Ja od razu wsadziłam sernik na 180 stopni i piekłam bez wody do rumianości.
Masa kajmakowa jako polewa lub warstwa przełożona przez jakiekolwiek ciasto nie sprawdza się bo jest rzadka. Jeśli to Wam przeszkadza to proponuję na polewę czekoladę.
Sernik pierwszego dnia puszysty, następnego robi się bardziej zbity.
Polecam i raczej go powtórzę :)




1 komentarz:

  1. Sernik wspaniały uwielbiam właśnie taki :)
    Pozdrawiam i zapraszam do polubienia mojego bloga na facebooku https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek

    OdpowiedzUsuń