niedziela, 25 stycznia 2015

Sernik dyniowy z polewą kremowo-kajmakową

 Orzechowo-sezamowy spód z serowo- dyniową masą, polane słodką masą...
To moja uboga wersja inspiracji

Składniki:

200g sezamowych ciastek pełnoziarnistych  lub jakich chcecie np.herbatników :)
orzechy włoskie garść
80g masła

1 kg białego sera
2 szklanki puree z dyni
5 jaj
2 żółtka
1,5 szklanki cukru
4 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
puszka masy kajmakowej (u mnie kawowa)
średni kubek śmietany kremówki


Ciastka i orzechy zmielone w młynku do kawy zagnieść z masłem i wyłożyć spód na kwadratowej blaszy.
Wylać na niego masę serowo-dyniową:
Pamiętajcie-aby sernik był puszysty, ser musi mieć temperaturę pokojową!
ser miksujemy z masą dyniową (ja miałam zamrożoną wcześniej przygotowaną na sernik świąteczny).
Dodajemy cukier i mąkę ziemniaczaną.
Następnie dodajemy po jednym jajku chwilę miksując.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni góra-dół, tak długo, aż zacznie się rumienić a wykałaczka wbita w masę będzie sucha.

Zimny sernik polewamy masą kremowo-kajmakową:
ubijamy śmietanę kremówkę 30%, mieszamy z kajmakiem dodawanym stopniowo do śmietany i przesmaczna bomba kaloryczna gotowa! 


2 komentarze:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, ależ on smakowicie wygląda... :)

    OdpowiedzUsuń