poniedziałek, 25 marca 2013

Razowiec z ziarnami i chili

Składniki na bochenek:

siemię lniane
suszona papryka chili
 ziarnka słonecznika oraz dyni
10 łyżek mąki pełnoziarnistej
20 łyżek mąki razowej
1/3 szklanki ciepłego mleka
20g drożdży
2 łyżeczki cukru
szczypta soli
2 łyżki oleju
ciepła woda na oko


Papryczki drobno pokrojone razem z ziarnkami ususzyłam pewnego dnia na piecu i mam teraz dodatek do wielu kulinarnych poczynań.


Drożdże rozpuściłam w mleku ciepłym. Wsypałam cukier i odrobinę mąki pełnoziarnistej, wymieszałam średnio gęstą masę. 
Zostawiłam do spienienia na kilka minut w ciepłym miejscu.

Wymieszałam z resztą składników, dolewając na koniec ciepłej wody, do odpowiedniej konsystencji, jednocześnie zagniatając.

Odstawiłam do wyrośnięcia, posypane mąką i przykryte.

Gdy wyrosło, zagniotłam je z siemieniem, słonecznikiem, dynią i pokruszoną papryczką chili, wyrobiłam bochenek chleba, który zostawiłam na pergaminie w prodiżu do ponownego wyrośnięcia. 
Piekłam w prodiżu do rumianości. 


2 komentarze:

  1. Idealny chlebek dla mojego Lubego :) ale nie mam pojęcia jak sobie przenieść przepis "prodiżowy" na "piekarnikowy". Ale w sumie a automacie do chleba mogłabym go upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę,że temperatura 180 i do rumianości :)

    OdpowiedzUsuń