środa, 27 marca 2013

Bagietki żytnie z cebulą

Składniki na dwie małe bagietki:

10- 12g drożdży  
5 łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej
15 łyżek mąki żytniej razowej
5 łyżek otrębów (owsiane,pszenne,żytnie)
1/4 szklanki mleka
 1/3 szklanki wody  
1 łyżeczka soli  
1 łyżeczka cukru  
1 średnia cebula  
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka oliwy do smażenia cebuli
suszona cebula i otręby do posypania 

W ciepłym mleku roztopiłam drożdże i cukier, wymieszałam z odrobiną mąki pszennej wieloziarnistej.

Odstawiła w ciepłe miejsce  aż urosło i wsypałam mąkę z otrębami, dodałam pozostałe składniki i zagniotłam ciasto.

Ponownie odstawiłam do wyrośnęcia posypane mąką i przykryte.

Zagniotłam ciasto i formowałam dwie małe bagietki, nacięłam nożem   i tak wyłożone na pergamin po raz trzeci urosły.

Piekłam do rumianości, w trakcie spryskałam wodą i posypałam otrębami i suszoną cebulą.

  



2 komentarze:

  1. wyglądają cudnie! aż mam ochotę na kawałek takiej ciepłej bagietki ze świeżym masełkiem..

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają PRZEPYSZNIE
    musze spróbować!!

    OdpowiedzUsuń