wtorek, 19 marca 2013

Chleb z suszonymi pomidorami

Pyszny i chrupiący bochenek z pomidorami suszonymi na słońcu i siemieniem lnianym
 starczył nam na dwa dni. 
Polecam!

Składniki:
kilka suszonych pomidorów
siemię lniane 
10 łyżek mąki pełnoziarnistej
20 łyżek mąki razowej
1/3 szklanki ciepłego mleka
20g drożdży
2 łyżeczki cukru
szczypta soli
4 łyżki oleju
ciepła woda na oko


Drożdże rozpuściłam w mleku ciepłym. Wsypałam cukier i odrobinę mąki pełnoziarnistej, wymieszałam średnio gęstą masę. 
Zostawiłam do spienienia na kilka minut w ciepłym miejscu.

Wymieszałam z resztą składników, dolewając na koniec ciepłej wody, do odpowiedniej konsystencji, jednocześnie zagniatając.

Odstawiłam do wyrośnięcia, posypane mąką i przykryte.
Gdy wyrosło, zagniotłam je z siemieniem i pokrojonymi drobno pomidorami, wyrobiłam bochenek chleba, który zostawiłam na pergaminie w prodiżu do ponownego wyrośnięcia. 
Piekłam w prodiżu do rumianości. 

W przekroju bogaty :)

Kanapki prezentowały się znakomicie:)


Ziołowy serek topiony
oliwki
pomidorki



2 komentarze:

  1. wygląda świetnie i pewnie tak smakuje, a już zwłaszcza z oliwkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak znakomity, zakupiłam już zapasy mąki by częściej wypiekać zdrowy chleb :) Polecam!

      Usuń