czwartek, 12 marca 2015

Sernik czekoladowy na spodzie orzechowym

Składniki:
50g orzeszków ziemnych
200g twardych herbatników (2 paczki)
pół kostki masła lub margaryny
1 kg serka z wiaderka
150g cukru
cukier wanilinowy
4 jaja
200g- czyli 2 tabliczki mlecznej czekolady
5 łyżek mleka


Herbatniki kruszymy drobno lub rozdrabniamy w robocie- ja użyłam pałki do ucierania ciasta.
Dodajemy drobno posiekane orzechy i roztopione masło.
Mieszamy i wykładamy na okrągłą formę wyłożoną pergaminem.
Ja użyłam formy od prodiża.

Ser utarłam na gładką masę z cukrem i cukrem wanilinowym.
Dodawałam po jednym jaju cały czas ucierając.
Na koniec wlałam roztopioną w mleku, ostudzoną czekoladę.
Wymieszałam na jednolitą masę, wylałam na spód herbaciany.
Piekłam 50 minut w temperaturze 160 stopni i 15 minut w 180 stopniach.

Schłodzony sernik polałam samodzielnie zrobioną polewą, ale przepis innym razem- nie pamiętam proporcji :)
Chłodziłam całą noc w lodówce.

4 komentarze:

  1. Mmm, wygląda cudownie, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście pyszny a następnym razem zrobię z deserową czekoladą :)

      Usuń
  2. Kocham serniki! A Twój szczególnie podbił moje serce! :)

    OdpowiedzUsuń