czwartek, 12 marca 2015

Ciasto truskawkowe

Składniki:
3 jaja
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
6 łyżek cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia

400ml śmietany kremówki 30%
6 łyżek cukru pudru

2 truskawkowe galaretki

sok banan-truskawka 500ml
budyń śmietankowy


Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier i dalej ubijamy do jego rozpuszczenia.
Dodajemy po jednym żółtku, ubijamy dalej.
Następnie wsypujemy przesiane mąki i proszek do pieczenia, delikatnie mieszamy łyżką.
Ciasto wylewamy na formę przykrytą papierem do pieczenia.
 Pieczemy w 180 stopniach do rumianości, zależnie od grubości ciasta.
Ja użyłam formy kwadratowej, by biszkopt był niski.

Budyń gotujemy na soku.
Wykładamy nim przestygnięty biszkopt.

Gdy całość będzie dobrze schłodzona nakładamy ubitą z cukrem pudrem śmietanę.
Ja zrobiłam szprycką ozdobne paski.

Zalałam całość tężejącą galaretką.
Całość wstawiamy na noc do lodówki.

W sezonie można śmietanę wyłożyć świeżymi truskawkami.





2 komentarze:

  1. Wygląda wspaniale. Ależ kusisz pysznościami.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń