poniedziałek, 15 września 2014

Rafaello bez pieczenia z kuskus

Wykorzystując to co miałam w zapasach wymyśliłam inną wersję ciasta rafaello.
Wyszło ciekawie i smacznie.
Co ważne przepis jak na ciasto szybki i nie wymaga pieczenia.
Jedynie chłodzenie tylko trochę trwa.
 


Składniki na kwadratową formę:

spód:
250g kuskus
400ml mleczka kokosowego (puszka)
7 czubatych łyżek cukru
130g wiórek kokosowych


mleczko kokosowe podgrzewamy z cukrem do wysokiej temperatury i wsypujemy kuskus.
Gdy trochę nasiąknie dodajemy wiórki, mieszamy i gorące wykładamy ugniatając równo, na formę wyłożoną pergaminem.
Odstawiamy  na bok a gdy ostygnie do lodówki.


warstwa druga:
 250 g mascarpone
5 łyżek cukru pudru

Mieszamy serek z cukrem i wykładamy na zimy spód kaszkowo-kokosowy.


warstwa trzecia:
1 śnieżka
2/3 szklanki mleka
tabliczka białej czekolady
3 łyżki mleka
wiórki kokosowe do posypania

Czekoladę rozpuszczamy w 3 łyżkach mleka i sudzimy.
Śnieżkę ubijamy na mleku i mieszamy z czekoladą.
Wykładamy na ciasto, posypujemy wiórkami i chłodzimy.


4 komentarze:

  1. Uwielbiam wypieki- czy to w wersji na zimno czy 'na ciepło'- z kaszą! Jak dla mnie rewelacja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super:) ja też jestem fanką wszelkich słodkości w wersji każdej :)

      Usuń