wtorek, 19 sierpnia 2014

Marynowana karkówka z grilla z sosem śliwkowym i orzeźwiającą sałatką

Jesienio-lato trwa więc korzystajcie póki pogoda dopisuje i grillujcie smacznie :)

Składniki:

około 1kg karkówki

miód
oliwa z oliwek
kilka ząbków czosnku
świeże zioła u mnie tymianek, rozmaryn i kolendra
ocet balsamiczny
chilli w proszku
sól


Zapomniałam niestety proporcji składników marynaty.
Ząbki czosnku posiekałam i roztarłam z solą. Zioła "porwałam" drobno.
Wszystkie składniki wymieszałam.
(chyba to było: 5 łyżek oliwy, 3 łyżki octu,2 łyżki miodu, łyżka chilli, dużo ziół)
Marynatą natarłam pokrojone w plastry mięso (grubość 1,5-2cm)  i odstawiłam na 2 godziny do lodówki, przykryte folią spożywczą.


Z mniejszych kawałków zrobiłam szaszłyki.
Piekłam na ruszcie do rumianości uważając aby mięso było soczyste.
Polałam w trakcie pieczenia pozostałą marynatą.


Składniki sałatki:

kukurydza
zielona papryka
ogórki świeże w skórce
oliwa
sól
pieprz


Papryka i ogórki pokrojone w kostkę wymieszałam z kukurydzą,
polałam oliwą i przyprawiłam.

I rewelacyjny dla mego podniebienia sos:
przepis---> klik




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz