środa, 6 sierpnia 2014

Aromatyczne pizzerki w kolorach lata

Składniki:
ciasto drożdżowe: wg waszego przepisu
sos w proporcjach w/g uznania
koncentrat pomidorowy
odrobina oliwy
czosnek
bazylia
miód
sól
chilli w proszku
pomidory koktajlowe
wędlina 
czosnek
listki bazylii
tarty ser
Robimy ciasto drożdżowe. U mnie: pół kostki drożdży rozpuściłam w letnim mleku ( około pół szklanki) dodałam 3-4 łyżki cukru i odrobinę mąki, wymieszałam, przysypałam mąką i zostawiłam do wyrośnięcia.
Dodałam jajko i mąkę (na całe ciasto wyszło mi około 2 szklanki mąki), zagniotłam, dodałam kilka łyżek oleju, dwie szczypty soli, przysypałam mąką i odstawiłam do ponownego urośnięcia.
Zagniotłam ciasto i formowałam tłustymi od oleju rękoma,  pizzerki.


Posmarowałam je sosem: koncentrat- pół średniego słoiczka, wymieszałam z rozgrzanym (lepsza konsystencja)  miodem- 1 łyżka czubata, oliwą (2 łyżki), posiekanym czosnkiem i bazylią (dużo) solą i papryką (dużo i pikantnie).


Układałam na nim pomidorki, wędlinę, bazylię, czosnek w plasterkach i posypałam tartym serem.

Temperatura u mnie się zmieniała 150-200. Piekłam pół godziny zmieniając wysokości i obracając blasze.



2 komentarze:

  1. też takie robiłam,ale z pieczarkami,moi nie 'czują' pomidorów, co mnie martwi, bo osobiście uwielbiam i często kupuję sobie np. koktajlowe i chrupię ot tak,jako przekąska, Twoje wyglądają bardzo ładnie, jak malowane :)
    Sarfinger,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żółte cytrynowe są moim zdaniem najsmaczniejsze, bo mało kwaśne i słodziutkie. Tj. nie jadam dużo pomidorów tak te mogłabym dodawać do wszystkiego :) najlepsze z własnego ogrodu :) Pozdrawiam

      Usuń