środa, 16 stycznia 2013

Sernik wiedeński


Delikatna serowa pianka
najlepsze określenie dla tego sernika
a syty strasznie
co mnie zaskoczyło...


  • 1 kg twarogu (ja użyłam z wiaderka)
  • 1 budyń waniliowy
  • 8 jajek
  • 125 g miękkiego masła 
  • 1 laska wanilii lub aromatu waniliowego ja dałam cukier wanilinowy
  • 1 szklanka cukru
 Mikserem ubijamy żółtka z cukrem na białą puszystą masę. Ciągle miksując stopniowo dodajemy twaróg, miękkie masło, budyń i ziarenka wanilii. Z białek ubijamy sztywną pianę i delikatnie drewnianą łyżką mieszamy z masą serową.
Zagniatamy spód ciasta:
  • 100g mąki pszennej
  • 100g mąki krupczatki
  • 100g masła lub margaryny
  • 50g cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
 Wykładamy na dno tortownicy,dziurkujemy widelcem,wylewamy masę serową i pieczemy godzinę w 170 st.c.
Posypujemy cukrem pudrem lub polewamy czekoladą...


Smacznego!!!


trochę zimy

7 komentarzy:

  1. oj chodzi za mną sernik już od jakiegoś czasu. chyba w ten weekend skorzystam z Twojego przepisu :D taki sernik moja ciocia często piecze, więc gwarancja smaku zapewniona :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jednak bardziej polecam ten : http://przepisnikbet.blogspot.com/2013/01/sernik-z-kokosem.html :)

      Usuń
  2. Wygląda bosko - taki delikatny, i puszysty...

    OdpowiedzUsuń
  3. O ile wiem, to sernik wiedeński powinien byc bez spodu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. udanego wypieku zycze smacznego wszyskich za sernik

    OdpowiedzUsuń