niedziela, 22 lutego 2015

Szakszuka, kilka wersji - zbiór przepisów

Odkąd zobaczyłam u Darii przepis na szakszukę
zaczęłam wymyślać różne jej wersje i  robić ją często na śniadania, 
najczęściej tak jak Daria na te niedzielne:) 
Do tego grzanki z masłem mmmmm...

Są to jaja sadzone "w sosie".
Najczęściej sos składa się z pomidorów, papryki, cebuli można też dodać kiełbasę.
Sos nie jest zbyt gęsty a jaja powinny mieć ścięte białka i rzadkie żółtka.
Zazwyczaj robię go na bazie koncentratu pomidorowego i ketchupu, w sezonie wykorzystam swoje pomidory.
Ostatnio stwierdziłam,że sos nie musi być wcale pomidorowy.

 Moja pierwsza szakszuka:
klik

A tutaj:
jaja, pomidory ze słoika, pieczarki, kiełbasa swojska, rukola

Wędlina szynkowa, jaja, pieczarki, cebula, czosnek, papryka, koncentrat pomidorowy, ketchup, suszony koperek

Papryka, jaja, cebula, czosnek, pieczarki, koncentrat, śmietanka

Szpinakowa w białym sosie:

Wersja szpinakowa na jogurcie greckim, ale ze szpinakiem rozrobnionym:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz