środa, 7 listopada 2012

Chleb razowy z daktylami i słonecznikiem

Składniki:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej typ 450 (tortowej)
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej razowej
  • 200 ml letniej wody
  • 3/4 kostki drożdży
  • szczypta soli
  • 3 łyżki oleju
  • 3 łyżki miodu
  • suszone daktyle i pestki słonecznika na oko 

trochę urozmaicona :) 


Wymieszałam wszystkie suche składniki
i osobno mokre.
Połączyłam wszystkie i zagniotłam ciasto.
Warto mieć mąkę pod ręką w razie jak ciasto będzie za luźne.
Odstawiłam ciasto do wyrośnięcia około 1h
przykryte ścierką.
 

Dodałam pokrojone daktyle i słonecznik.
Wyrobiłam ponownie ciasto- było twarde...
Podzieliłam na pół uformowałam chlebki, nacięłam wzdłuż i upiekłam w prodiżu około 1h pieczenia.

Myślałam,że nie wyjdzie był twardy ale jest delikatny i miękki :)
Wyśmienity!
Mój pierwszy chleb ze słodkimi daktylami - polecam!
Ciepły najlepszy z masłem:) 

4 komentarze:

  1. dawno nie pichciłam sobie razowca, oj, dawno, spróbuję zrobić taki na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam! :) wszystko ostatnio łączę ze słodkim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się w końcu zaopatrzyć w mąkę razową. Pysznie ten chlebek wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ wspaniały! Dodatek daktyli zachwyca!
    Ależ pysznie u Ciebie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń