poniedziałek, 17 listopada 2014

Bigosowa zapiekanka z naleśników w sosie serowym

Do przygotowania zapiekanki potrzebujemy tyle naleśników z bigosem ile zmieści się na naszej formie.
Bigos robimy według naszego uznania, proporcje składników zależą od ilości kapusty oraz od kwaśności kapusty kiszonej.
Ja zrobiłam z kapusty białej, kiszonej, boczku,czerwonej cebulki,leśnych grzybów,kilku suszonych śliwek.
Dodałam ketchupu bo bigos wyszedł kwaśny i koncentrat by to spotęgował.
Przyprawiłam słodką papryką i piepzem.
Wszystko dusiłam z liściem laurowym i zielem angielskim.

Naleśniki złożyłam w kwadraty ale można też w rulony.
Położyłam na formie i polałam wszystko sosem:

Rozpuściłam pleśniową gorgonzolę i tarty żółty ser w śmietanie 30%.
Gorący sos zagęściłam odrobiną mąki.
Przyprawiłam pieprzem i polałam naleśniki.
Posypałam całość tartym serem i zapiekałam górę w piekarniku do rumianości.


 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz