wtorek, 23 lipca 2013

Pesto

Chociaż kolor nie zachwyca i może zgasić apetyt to zapewniam,że pesto wyszło bardzo smaczne.
Uczulam na ilość czosnku bo można z nim przesadzić. 

Orzechy piniowe zastąpiłam tymi co miałam- włoskimi. Dlatego wyszedł taki ciemny kolor.

Składniki:
25g orzechów piniowych - ja dałam włoskie
25g bazylii 
1/2 lub 1/3 ząbka czosnku
5 łyżek oliwy
10g parmezanu
sól
pieprz


Orzechy, czosnek i umyte ale osuszone listki bazylii rozdrabniamy blenderem.
Dolewamy stopniowo po łyżce oliwy, mieszamy, dodajemy parmezan i przyprawiamy.
 Grudkowata i gęsta konsystencja wyszłaby lepsza za pomocą moździerza.

Pesta przechowujemy w zamkniętym słoiczku w lodówce.
Warto na górę wlać warstwę oliwy.


3 komentarze:

  1. Nie zachwyca? Smiem polemizowac :) Ale moze mnie zachwyca, bo uwielbiam domowe pesto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy orzechy trzeba obierać?

    OdpowiedzUsuń