wtorek, 9 października 2012

Tarta grzybowa

Idąc za jesiennymi inspiracjami kuchennymi i ja musiałam upiec tartę grzybową :)

Na ciasto:
  • 20 łyżek mąki krupczatki
  • 10 dkg margaryny
  • łyżeczka soli
  • 2 żółtka
  • świeże zioła: tymianek i bazylia
Na farsz:
  • leśne grzyby- moje gotowane i zamrożone
  • cebula czerwona
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz
  • ząbek czosnku
  • olej
  • 2 jaja
Ze składników zagniatamy kruche ciasto i dodajemy drobno posiekane zioła.
Blasze smarujemy olejem i wykładamy ciasto, robimy w nim dziurki widelcem lub nakłuwamy nożem. Pieczemy do pierwszych rumianości. 

Kładziemy wcześniej przygotowany farsz: usmażoną cebulę z grzybami i czosnkiem, przyprawiony dodajemy drobno posiekaną natkę. Zimny mieszamy z jajami. 

Pieczemy na złoty kolor, aż jaja będą ścięte. Na wierzch dałam wędzony serek ale polecam zwykły żółty.


Świeże zioła i dodatki najtreściwsze w smaku:


Pieczona w prodiżu, bardzo syta.





Rady Bet:
Wędzone serki topione nie są dobrym pomysłem na zapiekanie. Nie rozpuszczają się jak ser żółty.

Tarta świetnie smakuje z ketchupem.

Mąka krupczatka jest najlepsza do kruchych ciast, spodów czy korpusów słodkich babeczek 

Przepis na kruche korpusy:
  • 40 łyżek mąki krupczatki tj. 30 dkg
  • 20 dkg margaryny
  • 10 dkg cukru pudru
  • 3 żółtka
 Wszystkie składniki zagnieść i wypełniać ciastem posmarowane olejem foremki tak by były wgłębienia na krem. 
Zrobić nakłucia widelcem lub nożem.
Piec 180-200 do rumianości.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz