środa, 10 października 2012

Śniadanie konkursowe

Śniadanie już publikowane ale nie mogło go zabraknąć na tym czystokulinarnym blogu:)
Długa fotorelacja :) 
Pod koniec września brałam udział w konkursie organizowanym przez Darię :

Z przyjemnością informuję,że wygrałam go :) i bardzo się cieszę z tego powodu:) 
DZIĘKUJĘ !

Oto fotorelacja z całego przedsięwzięcia i  kilka słów, linków, przepisów, inspiracji :

Śniadanie na dworze, przed domem u rodziców. Ławka, stół z drewna, parasol z korony orzecha włoskiego- czego nie widać i masa otaczającej zieleni.
Propozycja na romantyczne śniadanie- na zdjęciach tylko z jedną zastawą w celu niezaśmiecania zdjęć :) 



Jakie dania były dla mnie inspiracją?
Oto cała lista z linkami do bloga, gdzie znajdziecie przepisy.


1.bułeczki w godzinę http://breakfast.blox.pl/2012/03/Buleczki-w-godzine.html
Skusiłam się również na inne kształty i wykonałam paluszki z makiem :) Bomba!!!
 





2.pasztet z cukinii http://breakfast.blox.pl/2011/08/Pasztet-z-cukinii.html
U mnie w kształcie serca i jako babeczka w jednej z kokilek.
 

Romantyczny kształt wypieczonego pasztetu, położonego na pergaminie wydartym w kształt serca.
Surowy charakter bez zbędnych talerzy, dobrze komponuje się z jutowym nakryciem stołu.






3.pasta jajeczna urozmaicona wędzoną makrelą, którą często stosujesz w pastach http://breakfast.blox.pl/2010/10/Pasta-jajeczna.html
Czyli jajka, makrela, serek topiony, sól, pieprz.


4.owsianka bez gotowania http://breakfast.blox.pl/2012/07/Nocna-owsianka-bez-gotowania.html
U mnie waniliowa- na noc pozostawiona bez owoców, dodatkowo z cukrem wanilinowym. Dopiero rano dodałam świeże maliny, ubitą na wodzie  śnieżkę.

5.jajka w szynce http://breakfast.blox.pl/2010/01/Jajka-w-szynce.html
Moje jaja rozmącone, urozmaicone o pieczarki bez oliwek, z białą cebulą, posypane tartym, wędzonym serem.




Zastaw i dekoracje stołu:
Na drewnianym surowym stole położyłam kawał juty. 
Miało to mieć styl wiejski, sielski, surowszy.
Talerz i filiżanka w róże, serwetka też. Miały dać romantyczny akcent.
Reszta w szkle,lub białej ceramice- wazon to po prosu duża biała filiżanka i kokilki białe. 
 Wszystko do siebie pasowało dzięki temu..
Dzikie róże kolorystycznie i kształtem dobrane do filiżanki i do całości. Dodatkowo dzwonki w kolorze ciemnego różu. 
Białe dzikie róże dobrze się z nimi komponowały i były też koloru części zastawy.
Serce na pergaminie- surowo, zwyczajnie ale też praktycznie.
Bułeczki i wazonik na szklanej paterze z białą zakrytą nimi serwetką.
Rafia zdobiąca swymi kokardkami zwykły słoik z owsianką, przykryty pergaminem, serwetkę 
i kieliszek z paluchami.
Kieliszki również nadają elegancji. 
O czymś zapomniałam ? :)
Chyba tylko o pięknej zieleni dookoła :)


Urocze kokilki z pasztetem cukiniowym, pastą jajeczną i malinami prosto z ogrodu.
Winogrono służy za ozdobę i jest do przegryzienia.




Romantyczna różana zastawa, różana serwetka przepasana rafią z dzwonkiem kolorystycznie zgranym z całością.


PODSUMOWANIE:
Chodzi o całą frajdę związaną z przygotowaniem czegoś co jest moją pasją i dzielenie się tym z innymi.
Tego konkursu nie zapomnę nigdy! 
Śniadanie przygotowane w dzień smutny dla nas :( 
Odszedł dziadek, któremu dzień wcześniej wspominałam, że biorę udział w fotograficznym konkursie... u Niego zerwałam ciemno-różowe dzwonki na ozdobę stołu... 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz